Alkol tüketimi, İslam hukukunda farklı görüşlere sahip olan
bir konudur. İslam'ın ana kaynakları olan Kur'an-ı Kerim ve Hadislerde içki ve
sarhoşluk veren maddelerin tüketimi haram (yasak) olarak belirtilir. Bu
nedenle, likör gibi içkilerin tüketimi İslam hukukuna göre genellikle haram olarak
kabul edilir.
Kur'an'da, içki ve kumar gibi zararlı alışkanlıkların
kötülüğü vurgulanmış ve insanları Allah'a yaklaştırmadığı, şeytani etkilere
neden olduğu belirtilmiştir. İslam'ın öğretilerine göre, insanların sağlığına,
akıl ve ahlaka zarar veren maddelerden kaçınılması önerilir.
Bu nedenle, likör gibi alkollü içeceklerin tüketimi İslam
hukukuna göre haram kabul edilir. Ancak, bireysel inançlar ve uygulamalar
farklılık gösterebilir. İslam hukuku içerisindeki farklı mezhepler ve yorumlar
nedeniyle, bazı Müslümanlar içki tüketiminin haram olduğunu kabul ederken,
bazıları bu konuda daha esnek yaklaşabilir.
Lens Günah Mıdır?
İslam'da lens kullanımı veya gözleri korumak amacıyla tıbbi
nedenlerle lens takma konusu genellikle günah olarak değerlendirilmez. Lensler,
tıbbi bir yardım veya görme düzeltilmesi amacıyla kullanılan araçlardır. Temel
olarak sağlık ve işlevsellik amacıyla kullanıldığı sürece genellikle İslam
hukukunda bir sakınca görülmez.
Ancak, İslam hukuku içerisinde bazı genel prensiplere dikkat
etmek önemlidir:
Doğru Niyet ve Kullanım Amacı: Lens kullanımının temelinde
tıbbi bir ihtiyaç veya görme düzeltilmesi amacı olmalıdır. Sağlık ve
işlevsellik amacını taşıyan lens kullanımı, genellikle İslam öğretilerine
uygundur.
Aşırılıktan Kaçınma: Lens veya diğer tıbbi araçların
kullanımında aşırıya kaçmamak ve gereksiz yere kendini tehlikeye atmamak
önemlidir. Sağlık ve güvenlik dikkate alınmalıdır.
Dini Değerlere Uygunluk: Lens veya diğer tıbbi yardımcıların
kullanımıyla ilgili olarak, dinen sakıncalı veya haram kabul edilen bir madde
veya uygulamanın içermemesi gerekir.
Sonuç olarak, lens kullanımı genellikle İslam hukukuna göre
günah olarak kabul edilmez, ancak yukarıda belirtilen prensiplere dikkat
edilmesi önerilir.
Leasing Günah Mıdır?
İslam hukukunda leasing (kira sözleşmesi) genel olarak günah
sayılmaz. Leasing, bir malın kiralama veya kiralık olarak kullanılması anlamına
gelir. İslam hukukunda, ticari işlemler ve kira sözleşmeleri kabul edilebilir
ve helal (izin verilen) olarak değerlendirilir. Ancak bu işlemler yapılırken
bazı prensiplere uyulması gerekmektedir:
Haksızlık ve Dolandırıcılık: Leasing işlemi yapılırken
tarafların adil bir şekilde anlaşmaları ve her iki tarafın da haklarının
korunması önemlidir. Taraflardan biri diğerini haksız yere zarara uğratmamalı
veya dolandırıcılık yapmamalıdır.
Faiz (Riba) Kaçınma: Leasing veya kira işlemi yapılırken
faiz talep edilmemesi gerekmektedir. İslam hukukuna göre faiz (riba),haramdır.
Leasing işlemlerinde faiz unsuruna yer verilmemelidir.
Sözleşmenin Şartları: Kira sözleşmesi veya leasing işlemi
yapılırken sözleşme şartlarına dikkat edilmelidir. Taraflar arasındaki haklar
ve yükümlülükler net bir şekilde belirtilmelidir.
Genel olarak, leasing veya kira işlemi yapmak İslam hukukuna
aykırı değildir, ancak dini değerlere ve hukuki prensiplere uygun şekilde
gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
Lanet Günah Mıdır?
İslam inancına göre, lanet etmek veya birini lanetlemek
kesinlikle olumsuz bir davranıştır. İslam öğretilerine göre insanlar, Allah'ın
yaratmış olduğu ve değer verdiği varlıklardır. Dolayısıyla bir kişinin
başkalarına lanet etmesi veya onlara zarar dilemesi İslam'ın öğretilerine
aykırıdır.
Kur'an-ı Kerim ve Hadislerde lanetle ilgili bazı ifadeler
yer alır. Allah'ın ve peygamberlerin, insanlara lanet etmeyi hoş görmediği
belirtilir. Peygamber Efendimiz Muhammed (s.a.v.) de lanet etmeyi ve kötülük
dilemeyi reddeder ve insanlara iyilik ve dua etmeyi öğütler.
Kur'an-ı Kerim'de Şura Suresi, 23. ayette şöyle der:
"Buna karşılık iyilikle kötülük bir olur mu? Onlar, (Allah'a karşı)
kötülüğü savarlar da, sana (da) düşman kesilirler."
Bu nedenle, İslam'da lanet etmek ve kötülük dilemek
kesinlikle hoş karşılanmayan bir davranıştır. İnsanlar arasında barış, hoşgörü,
yardımlaşma ve sevgi esas alınmalıdır. Kötülük dilemek yerine dua etmek ve
insanların iyi niyetli davranışlarını desteklemek öğretilen İslami değerler
arasında yer alır.