Cebrail Kuranda Hangi Surede Geçiyor?

Cebrail Kuranda Hangi Surede Geçiyor?

Cebrail Kuranda Hangi Surede Geçiyor?

Cebrail (Cibril) ismi, Kur'an-ı Kerim'de doğrudan iki surede geçmektedir. Bu sureler ve ayetler şunlardır:
Bakara Suresi (2:97-98):
"De ki: 'Cibril'e kim düşman olursa bilsin ki, Kur'an'ı Allah'ın izniyle, önceki kitapları doğrulayıcı ve müminler için yol gösterici ve müjde verici olarak senin kalbine o indirdi.'"
"Kim Allah'a, meleklerine, peygamberlerine, Cibril'e ve Mikail'e düşman olursa bilsin ki Allah da inkârcıların düşmanıdır."
Tahrim Suresi (66:4):
"Eğer ikiniz de Allah’a tövbe ederseniz (ne âlâ); çünkü ikinizin de kalpleri eğilmişti. Yok, eğer Peygambere karşı birbirinize arka çıkarsanız, bilin ki Allah, Cibril ve salih müminler onun yardımcısıdır. Bunların ardından melekler de ona arka çıkarlar."
Cebrail, Kur'an'da Allah'ın vahiy getiren meleği olarak tanıtılmakta ve özellikle Peygamber Efendimiz'e (s.a.v) vahiy getiren melek olarak önemli bir rol oynamaktadır. Bu ayetlerde Cibril'in adı geçmekte ve onun görevleri ve önemi vurgulanmaktadır.

"Ebu Cehil" ismi Kur'an-ı Kerim'de doğrudan geçmez, ancak kendisi hakkında olduğu kabul edilen bazı ayetler vardır. Özellikle, Ebu Cehil'in davranışlarını ve İslam'a karşı tutumunu eleştiren ayetler olarak kabul edilen ayetler şunlardır:

1. Alak Suresi (96:9-19):

   Bu ayetlerin Ebu Cehil hakkında olduğu kabul edilir. Özellikle, Müslümanlara ve Peygamber Efendimiz (s.a.v) yönelik düşmanlığı nedeniyle uyarılmaktadır:

   > "Baksana şu men edene! Namaz kıldığı zaman bir kulu. Baksana şu doğru yolda olana, yahut takvayı emredene! Baksana şu yalanlayana, yüz çevirene! Allah’ın her şeyi gördüğünü bilmiyor mu? Hayır! Andolsun, eğer o, vazgeçmezse, mutlaka onu perçeminden tutup sürükleyeceğiz; o yalancı, günahkar perçemden. O zaman, o, yardımcısını çağırsın. Biz de zebanileri çağıracağız. Hayır! Sakın ona uyma, secde et ve yaklaş!"

2. Hümeze Suresi (104:1-9):

   Bu surede de Ebu Cehil'in özelliklerini taşıyan kimseler eleştirilir:

   > "Vay haline, her hümeze ve lümeze’nin! Ki o, mal biriktirir ve onu sayar. Sanır ki malı onu ebedi yaşatacak! Hayır! Andolsun, o Hutame’ye atılacak. Hutame’nin ne olduğunu sen ne bileceksin? Allah’ın tutuşturulmuş bir ateşidir. Ki o, yüreklerin üstüne tırmanır. Şüphesiz, o, onların üzerine kapatılacaktır, uzatılmış direkler arasında."

Bu ayetlerde doğrudan "Ebu Cehil" ismi geçmese de, İslam'a düşmanlık eden ve Müslümanlara zarar vermeye çalışan kişilerin eleştirildiği ayetler olarak yorumlanır. Ebu Cehil, Peygamber Efendimiz'in (s.a.v) en büyük düşmanlarından biri olarak bilinir ve bu tür ayetlerin onunla ilişkilendirildiği kabul edilir. 

Cebrail Kuranda Hangi Surede Geçiyor?

Cebrail (Cibril) ismi, Kur'an-ı Kerim'de doğrudan iki surede geçmektedir. Bu sureler ve ayetler şunlardır:

Bakara Suresi (2:97-98):

"De ki: 'Cibril'e kim düşman olursa bilsin ki, Kur'an'ı Allah'ın izniyle, önceki kitapları doğrulayıcı ve müminler için yol gösterici ve müjde verici olarak senin kalbine o indirdi.'"

"Kim Allah'a, meleklerine, peygamberlerine, Cibril'e ve Mikail'e düşman olursa bilsin ki Allah da inkârcıların düşmanıdır."

Tahrim Suresi (66:4):

"Eğer ikiniz de Allah’a tövbe ederseniz (ne âlâ); çünkü ikinizin de kalpleri eğilmişti. Yok, eğer Peygambere karşı birbirinize arka çıkarsanız, bilin ki Allah, Cibril ve salih müminler onun yardımcısıdır. Bunların ardından melekler de ona arka çıkarlar."

Cebrail, Kur'an'da Allah'ın vahiy getiren meleği olarak tanıtılmakta ve özellikle Peygamber Efendimiz'e (s.a.v) vahiy getiren melek olarak önemli bir rol oynamaktadır. Bu ayetlerde Cibril'in adı geçmekte ve onun görevleri ve önemi vurgulanmaktadır. 

Ceylin İsmi Kuranda Hangi Surede Geçiyor?

"Ceylin" ismi, Kur'an-ı Kerim'de geçmemektedir. Kur'an'da geçen isimler arasında "Ceylin" bulunmamaktadır. Kur'an'da geçen isimler ve kavramlar arasında bu isim yer almaz.

"Ceylin" ismi, Arapça kökenli bir isim olabilir ve anlamı "cennet kapısı" veya "cennete açılan kapı" olarak yorumlanabilir, ancak bu anlamlar kültürel veya modern isimlendirme pratiklerinden kaynaklanmaktadır. Bu isim, dini açıdan güzel anlamlar taşıyan bir isim olabilir, ancak doğrudan Kur'an'da geçmemektedir.

Kur'an'da geçen isimlerden bazıları şunlardır:

Yusuf

Meryem

İsa

Muhammed

İbrahim

Musa

Harun

Nuh

Davut

Süleyman

Bu isimler, Kur'an'da geçen peygamberlerin ve önemli dini şahsiyetlerin isimleridir. "Ceylin" ismi ise bu listeye dahil değildir. 

Bismillahillezi La Yedurru Hangi Surede Geçiyor?

"Bismillahillezi la yedurru ma'asmihi şey'un fi'l-ardi ve la fi's-sema' ve huve's-semi'u'l-alim" duası, Kur'an-ı Kerim'de geçen bir ayet değildir. Bu dua, İslam literatüründe Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (s.a.v) tarafından tavsiye edilen bir koruyucu dua olarak bilinir. Hadis-i şeriflerde bu dua, özellikle zarar verici şeylerden korunmak amacıyla okunması tavsiye edilmiştir.

Bu dua, anlam olarak "O Allah'ın adıyla ki, O’nun adı anıldığında yerde ve gökte hiçbir şey zarar veremez. O, hakkıyla işiten ve bilendir." şeklindedir.

Bu duanın geçtiği bazı hadisler:

Ebu Davud ve Tirmizi'de geçen hadis:

Osman bin Affan (r.a) Peygamber Efendimiz'in (s.a.v) şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir: "Kim sabah ve akşam üç kere 'Bismillahillezi la yedurru ma'asmihi şey'un fi'l-ardi ve la fi's-sema' ve huve's-semi'u'l-alim' derse, ona hiçbir şey zarar vermez." (Ebu Davud, Tirmizi)

Bu dua, Müslümanlar tarafından sıkça okunur ve zarar verici şeylerden korunmak için bir sığınma duası olarak kabul edilir. Ancak, bu dua Kur'an'da değil, hadislerde yer almaktadır. 

La İlahe İllallahül Melikül Hakkul Mübin Hangi Surede Geçiyor?

"La ilahe illallahül melikül hakkul mübin" ifadesi, Kur'an-ı Kerim'de doğrudan geçen bir ayet değildir. Bu ifade, İslam'ın temel inanç ifadelerinden biri olan tevhid kelimesini içerir ve Allah'ın tek ilah olduğunu, Melik (kral),Hakk (hak),ve Mübin (apaçık) sıfatlarını vurgular.

Ancak, bu ifadenin tam haliyle Kur'an'da yer almadığını belirtmek önemlidir. Kur'an'da Allah'ın birliğini ve sıfatlarını anlatan birçok ayet vardır, ancak "La ilahe illallahül melikül hakkul mübin" ifadesi bir ayet olarak geçmez.

Örneğin, Allah'ın birliğini ve sıfatlarını anlatan bazı ayetler şunlardır:

1. Bakara Suresi (2:255) (Ayet-el Kürsi):

   > "Allah, O'ndan başka ilah yoktur. Diridir, kayyumdur. O'nu ne bir uyuklama tutar ne de uyku. Göklerde ve yerde olanların hepsi O'nundur. O'nun izni olmadan huzurunda şefaat edecek kimdir? O, önlerindekini de, arkalarındakini de bilir. O'nun dilediği kadarının dışında, insanlar O'nun ilminden hiçbir şeyi kavrayamazlar. O'nun kürsüsü, gökleri ve yeri kaplamıştır. Onları koruyup gözetmek O'na ağır gelmez. O, yücedir, azamet sahibidir."

2. İhlas Suresi (112:1-4):

   > "De ki: O Allah birdir. Allah, sameddir (her şey O'na muhtaçtır, O hiçbir şeye muhtaç değildir). Doğmamış ve doğurmamıştır. Hiçbir şey O'na denk değildir."

Bu ayetler, Allah'ın birliğini ve O'nun yüceliğini ifade eden önemli ayetlerdir. Ancak "La ilahe illallahül melikül hakkul mübin" ifadesi, Kur'an'da tam olarak bu şekilde yer almaz, daha çok İslam literatüründe ve dualarda kullanılan bir ifadedir.

Yorumlar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

İlginizi Çekebilir